TV İZLEYELİM

iframe src="http://www.30minutelunchbreak.com/gadgets/livetvint.html?channel=Sky News&?auto=Yes" border="0" frameborder ="0" scrolling="no" width="270" height="270" marginwidth="0">

12 Aralık 2009 Cumartesi

ÖZENTİ BİR TOPLUM HALİNE GELİYORUZ

Soner ŞEN (09 İnş)


Kendi açımdan ingilizce eğitimi değerlendirmem gerekirse;

ben düz lise mezunuyum ve ingilizce eğitimini ciddi bir şekilde ilk defa İTÜ de aldım fakat şuan itibiraiyle ingilizcem lisans dönemi boyunca çok kullanmadığım, daha doğrusu kullandırılmadığı için gerilemiş durumda. Kendimi ingilizce biliyor kabul etmiyorum. Buna karşılık fen lisesi, anadolu lisesi ya da kolejlerden mezun olan arkadaşlarımla kendimi kıyasladığımda bu arkadaşların İngilizceleri benim durumumdan daha iyi olarak mezun oldular ve ingilizce biriyle anlaşacak seviyedeler. Tabi bu arkadaşaların içinde benim gibi ingilizce konusunda yetersiz olanlar da yok değil. Yani sonuç olarak eğitimin sadece bir kısmının İngilizce olması,sadece üniversitede İngilizce eğitim alan öğrencilere beklenilen katkıyı sağladığını düşünmüyorum. Buna karşılık %100 ingilizce eğitim alan arkadaşarımda gördüğüm eksiklik ise öğrendikleri terimleri türkçe karşılıklarını bilmemeleri ve başka bir kişiye bilgi aktarırken yarı ingilizce yarı türkçe konuşmaları. Ayrıca toplumumuzda insanlar ingilizce konuşmaya özendiği için Türkçe karşılığı olmasına rağmen ingilizce sözcükler kullanarak kendilerini ifade etmeye çalışıyorlar. Bunun onlara iyi bir eğitim almış veya kültür seviyesi yüksek biri olduğu havasını kattığını düşünüyorlar bence. Kısaca İngilizleşiyoruz, özenti bir toplum haline geliyoruz ve Türkçe kullandığımız kelimeler gittikçe azalıyor.

sonuç olarak eğitim %100 Türkçe olmalı ve iyi bir hazırlık eğitimi verilerek (gerekirse ihtiyaca göre 2 yıl) TOEFL gibi uluslar arası geçerliliği olan bir sınavla test edilerek lisans eğitimine başlatılmalı, ingilizce eğitimi lisans öğrenimi boyunca her dönemde olmak üzere ders olarak verilmelidir. Yabancı dil olarakta ingilizcenin yanında isteğe bağlı olarak 2. bir dil eğitimi verilmelidir.

NOT: ÖSS de ilk 1000 e giren öğrencilerin büyük bi çoğunluğu ODTÜ ve BÜ gibi %100 ingilizce eğitim veren üniversiteleri seçmektedirler. Bu seçimdeki en büyük etken bence eğitimin %100 ingilizce olmasıdır. İTÜ bu dereceye girmiş öğrencileri bir formül bularak kendisine çekmelidir. %100 ingilizce eğitime tek olumlu baktığım nokta, bu dereceye girmiş öğrencilerin yönünü İTÜ ye çevirecek olmalarıdır.

Saygılarımla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.