TV İZLEYELİM

iframe src="http://www.30minutelunchbreak.com/gadgets/livetvint.html?channel=Sky News&?auto=Yes" border="0" frameborder ="0" scrolling="no" width="270" height="270" marginwidth="0">

12 Aralık 2009 Cumartesi

1+4 SİSTEMİ UYGULANMALI

Serkan ÖKTER (99 Dnz.Fak)


Ben, İTÜ Denizcilik Fakültesi 99 Şubat Güverte mezunlarından Serkan Ökter,

Şu anda kendi öz mesleğimi icra etmiyor olsam dahi; Okulumun, İTÜ'nün bana kazandırmış olduğu mühendislik vasıflarını taşıyarak, şu anda yapmakta olduğum işi; Uluslararası bir firmada ( ki dünyanın 3. büyük yazılım şirketi) Enformasyon Sistemleri ile ilgili danışmanlık yapıyorum.

Mühendisler, problemlere çözüm üreten insanlardır. Bu çözümleri üretebilmeleri için en başta karşısındaki insanın problemini anlamaları gerekir. Bugün, global bir şirkette çalışmama karşın, özellikle Türkiye'ye gelen yabancı danışmanlar ile yaşadığımız problemlerin hiçbirini yerli danışmanlarımız ile yaşamamaktayız. Çünkü çözüm üreteceğimiz noktada, çözümü üreteceğimiz insanlar ile aynı lisanı konuşmaktayız. Bu durumu çalışmakta olduğum şirkette anlamış olmalı ki; Türkiye'deki insan kaynakları yatırımlarını geçen sene %300 arttırdı.

Yukarıda anlattığım duruma karşın; 1+4 yıl sistemi ile okuduğumdan, ve Yurtdışında çalışmış olmanın getirdiği avantajlardan da faydalanarak; yabancı dilimin Global bir firmada çalışmaya yettiğini görüyorum.

Ben %100 İngilizce eğitime karşıyım. Eskiden olduğu gibi 1+4 sistemi ile eğitimin devam etmesi iyi olacaktır; ve İTÜ kan kaybetmeyecektir.

Bir eğitim kurumu, yurtdışına gönderebildiği mezun sayısı ile değil, ülkesinde ki sorunlara ne kadar çözüm üretebildiği ile ilgilenmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.