TV İZLEYELİM

iframe src="http://www.30minutelunchbreak.com/gadgets/livetvint.html?channel=Sky News&?auto=Yes" border="0" frameborder ="0" scrolling="no" width="270" height="270" marginwidth="0">

12 Aralık 2009 Cumartesi

HOCALARIN İNGİLİZCEYE TAM HAKİM OLMALARI GEREKİR

Samet AYHAN (94 İnş)

Cevabim EVET, ancak dersleri verecek hocalarin İngilizcelerinin hakikaten ders verecek duzeyde olmasi halinde - ki malesef bunun boyle oldugunu dusunmuyorum.

11 yildir ABD'de yasiyorum. ITU Jeodezi ve Fotogrametri Muh.'de lisansimdan sonra kisa bir sure Turkiye'de calistim ve ABD'ye y.lisans icin geldim. Meslegimizin yeni yuksek teknolojilerle olan entegrasyonu, ITU'de o tarihlerde malesef verilmeyen dersleri burada almaya yoneltti. Once Spatial Information Engineering, University of Maine, daha sonra Computer Science, Johns Hopkins University MS yaptim. Haliyle ITU'deki egitimi bu iki universite ile kiyaslama olanagi buldum. ITU'deki egitimin cok koklu ve kapsamli teknik bilgileri verdigini ifade etmeliyim. Ancak, bunlarin cogu gereksiz tarihi bilgilerden ibaret idi. ITU'de pratik, o gunun teknolojileri ile uygulama odakli egitim olanagimiz olmadi. Bu eksigimi burada giderdim. Bence ITU'deki egitim konusu dilden cok bu noktaya yogunlasmali. Dil konusuna gelince: bence egitimin Ingilizce ya da Turkce yapilmasi degil, oncelikli olan ogrenciye verilmesi gereken bilgilerin dogru bir sekilde verilmesidir. Bu eger Ingilizce yapilabiliyorsa, uluslararasi yayinlari takip etme, gelismelere ayak uydurma konusunda elbette faydali olacaktir. Ancak bu ogretim uyelerinin Ingilizceye bu denli hakim olmalari halinde yapilmali. 15 yil onceki kadro malesef bu duzeyde degil idi. Bence kritik nokta su: Eger Ingilizce egitim bu egitimi verecek duzeyde ingilizcesi olmayan hocalarca verilirse ITU'de egitim kalitesi duser. Tersi halinde ogrencilere bonus kazandirilmis olur. Ingilizce egitim tabii ki faydalidir. Bunun boyle olup olmadigini tespit etmenin yolu belki de hocalari TOEFL testine tabi tutup 600 puani gecmelerini beklemek olmali. Cunku gramer ya ya da teknik ingilizce, dersi vermek icin yeterli olmayacaktir. Telafuz, gunluk ingilizce gibi konular oncelik kazanacaktir. Bunun icin hocalarin ana dili Ingilizce olan ulkelerden birinde 5+ yil kalmalari gibi gereksinimler soz konusu olabilecektir ki bunu sagalayacak hoca sayisi eminim cok az.
Selam ve saygilarimla,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.