TV İZLEYELİM

iframe src="http://www.30minutelunchbreak.com/gadgets/livetvint.html?channel=Sky News&?auto=Yes" border="0" frameborder ="0" scrolling="no" width="270" height="270" marginwidth="0">

12 Aralık 2009 Cumartesi

HAYIR AMA.....

Roy Burak TAGARYAN (08 İnş)


Sayın Yücel Özdemir,

Öncelikle bilgileri girerek ankete katılmış bulunuyorum. Anket dışında da düşüncelerimi değerlendirileceğini düşünerek burada paylaşmayı uygun görüyorum.

Ankette de gördüğümüz gibi İngilizce eğitime verdiğim cevap HAYIR'dir. Ancak bu cevabı vermemin nedeni prensip olarak İngilizce eğitime karşı olmam kesinlikle değildir, tam tersine globalleşen dünyada yarışmacı ve nitelikli mühendisler yetiştirebilmek için İngilizce Mühendislik eğitiminin şart olduğunu düşünüyorum. İtiraz ettiğim konu ise bu değişikliğin bazı şartlar sağlanmadan yapılmasıdır. Bu şartları şu şekilde sıralayabiliriz:

1) Eğitim İngilizce olduğu zaman hem öğretim görevlilerinin konuyu aktaracak kadar yabancı dil bilgisine ihtiyacı vardır, hem de öğrencinin konuyu kavraması için gerekli yabancı dil bilgisine ihtiyacı vardır,

2) Yukardaki nedenlerden dolayı İngilizce Eğitime geçmek bir anda değil aşamalı olarak yapılmalıdır. Bu aşamaların ilkinde yabancı dile hakim olan öğretim görevlileri yetiştirilecektir, bunun yanında da İngilizcenin İTÜ'de hazırlık sınıfında yeterince iyi öğretilmesi ve belirli bir düzeye erişemeyen öğrencilerin bu seviyeye ulaşana kadar fakülteye geçişinin sağlanmaması önemlidir.

3) Şartlar sağlandıktan sonra (bu süreç 5 yıl olarak düşünülebilir), tam (%100) İngilizce Öğretime geçilecektir, böylece sadece Türkiye sınırlarına mahküm mühendisler yerine tüm dünyada yarışabilecek mühendisler yetişmiş olacaktır.

Fikirlerimin değerlendirilmesi umuduyla,Saygılar,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.