TV İZLEYELİM

iframe src="http://www.30minutelunchbreak.com/gadgets/livetvint.html?channel=Sky News&?auto=Yes" border="0" frameborder ="0" scrolling="no" width="270" height="270" marginwidth="0">

12 Aralık 2009 Cumartesi

DİL KONUSUNDAN ÖNCELİĞİ OLANLAR VAR

Can ÇETİN (04 İnş)

İTÜ de % 100 İngilizce Eğitim Kararına HAYIR
Okuduğum dönemde uygulanan % 30 luk İngilizce, meslekle ilgili temel kavramların İngilizce karşılıklarının bilinmesi, İngilizce makalelerin ve yayınların takip edilmesi acısından yeterliydi ve gereklidirde.

Bu zamana kadar kendim hiçbir zorluk yaşamadım ve İTÜ nün hazırlık sınıfını atlamış veya muafiyet sınavını vermiş bir öğrencide yaşamayacaktır.

Ayrıca derslerin en iyi kendi dilinde öğrenebileceğini düşünüyorum. İngilizce kısmı kendini geliştirebilme yayınları takip edebilme açısından önemlidir evet ama %100 olmasıda gerekmez.

Amac öğrenme arac dildir bu da en iyi anadilde mümkün olmaktadır. Konusma ve sunum kısımları ise is sebebiyle mecbur kaldığınız yerlerde kısa bir sürec içinde İTÜ Mezunları tarafından cok fazla sıkıntı yasamadan halledilebilecektir.

Anlamada sorun yaşanacağını düşünmüyorum konuşmada süreklilik ise kısa sürede kazanılacaktır. Önemli olan işi yapabilmektir isinizi iyi yaparsanız dil ikinci plandadır. Tabiki burada tartışılan hiç dil bilmemek değil kaldıki İTÜ de okuyanlar ingilizce altyapısına sahipler.

Ayrıca % 100 İngilizce Eğitim konusundan ziyade mühendislik eğitiminde uygulamaya ağırlık vermek öğrenilenlerin sahada uygulamalarını yapmak ve görmek bence lisans öğretiminde cok daha önemli bir konudur.

Öğretim sırasında görmek anlamayı pekiştirecek ve teorinin uygulanması öğrenciyi heveslendirecektir. Sanayi imalat vs. gibi sektörlerin üniversite ile ortak proje geliştirebilmeleri,öğrencilerin bu projelerde görev alması, gerekiyorsa öğrenci sayısının azaltılıp lisans öğreniminin süresinin uzatılması kalitesinin daha da arttırılması gerekmektedir. Bu konu dil konusundan cok daha önceliklidir.
Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.