TV İZLEYELİM

iframe src="http://www.30minutelunchbreak.com/gadgets/livetvint.html?channel=Sky News&?auto=Yes" border="0" frameborder ="0" scrolling="no" width="270" height="270" marginwidth="0">

12 Aralık 2009 Cumartesi

İYİ BİR İNG. İÇİN ÜNV. SON NOKTADIR

Hakan KOÇER (85 Elk-Elkn

Değerli İTÜ Mezunları,

İTÜ'de eğitimin İngilizce yapılması bence çok faydalı olacaktır. Eğer İTÜ'den önce Maarif Kolejinde okumuş olmasaydım bugün ne kariyer olarak ne insan olarak bulunduğum noktaya gelemezdim. Maarif Kolej'de fizik, kimya, matematik gibi dersler ingilizce okutulurdu ve bunun da faydasını gördüm, zararını değil. AR-GE yapmak istiyorsanız, üst düzey yönetici olmak istiyorsanız, global bir şirkete sahip olmak veya global bir şirkette çalışmak istiyorsanız, dünya devleri ile birebir rekabet etmek istyorsanız, ingilizce olmazsa olmazdır, ikinci bir dil ise olsa iyi olur.

Üniversite iyi bir ingilizce seviyesine sahip olmak için artık son noktadır, o yaştan sonra sıkı bir ingilizceye sahip olur hale gelmek çok ama çok zordur. Dolayısıyla İTÜ'de ingilizce eğitim verilmesini zorunlu hale getirme kararını yürekten tebrik ediyorum. Öte yandan bunun aksine görüş bildiren tüm üniversiteli dostlarımdan bir ricam var. Lütfen düşünün, eğer iyi derecede ingilizce bilmeseydiniz yaşamınız ne sekilde değişirdi, aynı şekilde acaba ingilizceyi çok iyi bilseydiniz neler farklı olurdu yaşamınızda.

Son olarak şunu belirtmek isterim. Eğitim ingilizce olmasın, ingilizce ayrıca öğretilsin demeyin. İyi ve kalıcı bir ingilizce öğrenmek için ingilizceyi uzun sürede öğrenmek ve sürekli tekrarlamak çok önemlidir. Türkçe öğretim yapan bir üniversitede, öğrencinin iyi bile bilse, bildiği ingilizceyi geliştirmesi çok ama çok zordur. İşte bu yüzden Ünivesitede tüm derslerin ingilizce okutulacak kadar ingilizce öğretilmesi, ingilizce ders verebilecek öğretmenler tarafından ders verilmesi çok ama çok önemlidir: İşte o zaman emin olun bir sürü kıymetli öğrencimizi ve öğretim görevlimizi de yurt dışına kaptırmamış, beyin göçünü yavaş yavaş tersine çevirmiş bile oluruz.

Sevgi ve saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.