Tunga LİMAN (95 Kim-Met)
(İkinci Etiketi : ÖZELLİKLİ YAZILAR)
Yüzde yüz İngilizce Eğitime yanıtım HAYIR dır. Açıklamamam ise aşağıdadır;
"Mühendislik en iyi ana dilde öğrenilir" savının ne derece doğru olduğunu çalışma hayatımda bizzat yaşadım. İTÜ Mezunları'nın çok farklı olma sebeplerinden önemli birinin de bu olduğuna inanıyorum. Bazı arkadaşlarımız mezuniyetten sonra satış ve pazarlama gibi konulara eğildiler. O alanda dil eksikliğinin veya yetersizliğinin önemli bir handikap olabileceği doğrudur; ancak yine de temeli mühendislik eğitimi olan bir kurumun ağırlık ve önceliğini buna vermesi gerekiyor diye düşünüyorum.
İngilizce eğitim veren üniversitelerden mezun meslektaşlarımızın çoğu zaman teknik detayları (hatta mesleğimizle ilgili ana bilgileri dahi) bizlere soruyor olmasının özünde de ana dilde eğitim almış olmamızın katkısı vardır.
İngilizce eğitime geçilmesine taraftar olmamakla birlikte bazı teknik destek derslerinin ve ilave olarak verilebilecek meslek dışı ekonomi, pazarlama vb. gibi konulardaki derslerin İngilizce verilebileceğini düşünüyorum. Hatta tüm öğrencilere, hazırlık sınıfı tıpkı İngilizce eğitim verilen üniversitelerde olduğu gibi zorunlu hale getirilebilir (şu anda öyle mi bilmiyorum).
Muhalefetimin bir diğer sebebi de, mühendislik konularında eğitim veren Öğretim Üyelerimizin ciddi bir kısmının kendilerine yetmekle beraber, öğrencilere akıcı ve doğru bir şekilde bu dilde teknik eğitim verebilecek İngilizceye sahip olmadıklarına şahidim. Bu da mesleğin doğru öğrenilmesinde bir engeldir diye düşünüyorum. Bu durum İngilizce Mühendislik Eğitimi veren diğer üniversiteler için de aynen geçerlidir; kendileri bunu kabullenmeseler de.
İlginiz için çok teşekkürler.
Saygılarımla,
20 Ekim 2009 Salı
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.