İTÜ müzde %100 İngilizce eğitime geçmenin son derece yanlış olduğunu düşünüyor ve bu yöndeki eylemleri şiddetle protesto ediyorum.
Mühendislik bir değerlendirme ve uygulama disiplinidir. Bu eğitim; kesinlikle, ezberlemeye değil, anlayıp hazmedilmeye yönelik olmalıdır.
Öğrenci eğitim gördüğü dile ana dili kadar vakıf değilse en azından aşağıdakiler ile karşılaşacaktır;
1. Mühendislik disiplini ile ilgili bilgiyi yeterince anlayabilmek için ihtiyaç duyacağı düşünce gücünün büyükçe bir kısmı yabancı dili anlayabilmek için gerekli güç olarak amaçtan uzak harcanacaktır.
2. Yabancı dilde düşünme eksikliği nedeni ile , bilgi , özümsenen değerler olarak değil (kısmen de olsa) ezberlenen referans olarak depolanacaktır.
3. Yaratıcılık yeteneklerinin gelişmesi için gerekli düşünce akıcılığı , hakim olunan bir dilde edinilmiş bilginin ayrıntı desteğinden , ancak kısıtlı olarak yararlanacaktır
Mühendis , en az kendi mesleki değerlendirmelerini yapabilecek kadar İngilizce ve hatta ek olarak diğer dilleri kesinlikle öğrenmelidir. Gerçekçi bir yaklaşım , öğrenciye yabancı dilin gerekliliğinin anlatılması daha çok mesleki gelişmeleri takip edebilecek hacimde ciddi kursların verilmesidir. İTÜdeki mühendislik eğitimi esnasında veya yanı sıra ; “öğrenciye anadili seviyesinde İngilizce öğretilebileceği” gibi bir görüş ; tartışılamaz.
Mühendis adayına dil öğretimi , mühendislik disiplininin daha özümlenmiş olarak alınmasını zorlaştırıcı olmamalıdır. Yabancı dil öğrenimi zorunlu olarak değil de çok ciddi olarak teşvik gören bir eğitim olanağı olarak (yalnız İTÜ de değil) bütün üniversitelerde verilmelidir. (Burs desteği sağlanması etkili bir yöntem olabilir).
Diğer bir deyişle dil öğrenimi puan kaybettirmemeli ama puan kazandırmalıdır.
Sn Rektör,
13 Nisan 2008 tarihli “%100 İngilizce Programı” olarak ifade ettiğiniz, prensipte ciddi yanılgılar taşıyan beyanınızı şiddetle kınıyor ve bulunduğunuz konum itibarı ile mutlaka düzeltilmeleri gerektiğini de düşünüyorum.
İTÜ nün ana misyonu ; Türkiye için çalışacak, ezberci olmayan, yaratıcı ve üretici kapasiteleri bilenmiş, Mühendis yetiştirmektir. ( İTÜ nün misyonunu teknik eğitim veren diger yuksek eğitim kuruluşlarına eğitim üyesi yetiştirmek şeklinde değiştiriyoruz yaklaşımı çağdaşlık değildir.) İTÜnün yetiştireceği iyi mühendisler arasından , başka mühendisler yetiştirecek , akademik kariyer yapmak isteyen , eğitim üyesi olmayı benimseyenler de çıkacaktır.
Sn Rektörün talihsiz ifadesi ile “İTÜ nün uluslararası yayınlarda ve işbirliği projelerinde varlık gösteremeyip sürekli düşüş göstermesi” Akademisyenlerinin ve en başta Rektörün üreticilik ve yeterlilikleri ile bağlantılıdır. Yurt dışından getirilecek eğitim üyesi ve öğrencilere mühendislik eğitiminin İngilizce verilmesi ile akademik düşkünlüğün çözülebileceği ; sorumluluktan kaçıştır ; bir mühendis görüşü olamaz.
“Ingilizce program açmak” adı altında (umalım ki bir yanlış değerlendirme sonucu ) yaratıcı kişilik yetiştirmeye set çeken (bu arada , ana dil yerine başka dil kullanımının ulusal özgüveni yıkma heveslilerini sevindireceği hususu, gözden kaçırılmış olan) bir eylem söz konusudur.
Dikkatinize sunarım.
30 Temmuz 2009 Perşembe
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.