Dünyada ve çeşitli ülkelerde hemen hemen her yıl, en iyi üniversiteler ve onların bölümleri sıralanmaktadır. Bu sıralamalarda göz önüne alınan kriterler şunlardır.
1. Hakemli uluslar arası bilimsel dergilerde yayınlanan makale sayısı,
2. Hakemli uluslar arası bilimsel dergilerdeki makalelerine yapılan atıf sayısı.
3. Üretilen patent sayısı.
4. Kazanılan ödüller.
5.Yazılan kitaplar.
6.Kütüphanedeki kitap ile abone ulunan dergi sayıları ve diğer ürünler. Ayrıca kütüphane bütçesi.
7.Bilgisayar imkanları ve web yayınları.
8. Laboratuar imkanları.
9. Üniversitenin Fiziki imkanları.
10.Yapılan bilimsel projeler ve gelirleri.
Bu kriterler içinde yabancı dille eğitim var mı?
Üniversiteler çok zeki ve üretken insanları kadrolarına kazandırarak üretkenlik ve kalite yarışında öne geçmeye çalışıyor.
Örnek olarak Kaliforniya Üniversitesi ülke çapında her yıl ilk üçe girmekte ve içindeki 150 bölümün hepsi ülkede ilk on sıraya yerleşmektedir. Bu üniversite ülkelerinde son 12 yıldır en çok patent üreten üniversitedir. Elbette bütçesi ve gelirleri de ona göre (yılda 115 milyar dolar).
Tespit edilen bir husus, Yabancı dille eğitim gören insanların bazı kavramları tam anlamadıkları tespit edilmiş bir husustur. Bunun için bunlar yeni bir şey üretememekte, ancak taklit ve tercüme edebilmektedirler.
29 Temmuz 2009 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.