TV İZLEYELİM

iframe src="http://www.30minutelunchbreak.com/gadgets/livetvint.html?channel=Sky News&?auto=Yes" border="0" frameborder ="0" scrolling="no" width="270" height="270" marginwidth="0">

30 Temmuz 2009 Perşembe

İTÜ de Eğitim İNGİLİZCE Olmalı - Ahmet Tuna (67 İnş.)


Bir sevgili arkadaşımın isteği üzerine arkadaşlar platformunda (İTÜ de eğitim dili konulu) aşağıdaki fikirlerimi sunuyorum. Bu arkadaşın fikirlerime duyduğu ihtiyaç dolayısıyla kendilerine teşekkürü bir borç bilirim. Allah’ın hidayeti ve akabinde Selam’ı hepimizin üzerine olsun.

Sadede gelelim.
Bir tarihte İTÜ mezunu bir Profesör ağabeyimle konuşmuştum. Bu ağabey İngiltere’de doktora yapmış, ODTÜ de Assos.Prof, Profesör olmuştu. Sordum: “Ağabey, sen İTÜ den mezunsun. İTÜ yü bilirsin. Dışarıda doktora yaptın. Dışarıyı bilirsin. ODTÜ de çok seneler hocalık yaptın. ODTÜ yü de bilirsin. Sen şimdi liseyi yeni bitirmiş olsan hangi mektebi tercih edersin?” diye sordum. Cevaben: ”Ahmetçiğim, ODTÜ de biz hocalar İngilizceyi çok iyi bilmiyoruz. Talebeye vermemiz gerekenin %70 ini verebiliyoruz. Talebe de çok iyi İngilizce bilmiyor. Onlar da verilenin ancak %70 ini alabiliyorlar. Bu durumda ODTÜ (istisnaları hariç) olması gereken yerde değil. Benim favorim halâ İTÜ” demişti. Bu bir tespittir. Bu, hastalıklardan birinin teşhisidir.

Şimdi tedaviye gelelim.


İTÜ’de eğitim tamamen İngilizce olmalı. Hatta buna ilave yabancı diller de eklenmeli ve bugünkü İngilizce yerine Rusça, Çince, İspanyolca, Arapça, Almanca, Fransızca dan herhangi 2 si biri Asya biri Avrupa dili olmak üzere seçmeli olmak üzere. Yani delikanlı İTÜ yü bitirince Türkçe, İngilizce ana dili gibi, Arapça veya Çinceden biri ile Almanca, Fransızcada veya İspanyolcadan birini de çok iyi bilmeli ve hiç kimse bu arkadaşın bileğini bükememeli.
Yatan aslandan gezen tilki yeğdir. Bu yola baş konmadan bu yolda ilerlenemez.
Amerikalı bir yol arkadaşım, 5 yaşındaki çocuğuna (Türk ile evli Amerikalı kadın) Çince ve İspanyolca dil dersi aldırıyormuş San Francisco’da. Yani anlayacağın oğlan büyüdüğü zaman 4 dili bilmiş olacak.
Bizim İTÜ çok geç bile kaldı. Bereket versin ki insanımız çok zekidir de açığı kısa zamanda kapatır.

Çünkü;

1. Dünya ile rekabet: (Çin, v.s) ile evlatlarımızın rekabet edebilmesi için çok sıkı yetişmesi lazım. Çin Dünya’da destan yazıyor. Adamlar 2.5 TL ya perakende gömlek, 5 TL ye kabı ile beraber dereceli gözlük satılacak şekilde mal imal ediyor. Çok yakın gelecekte bizim esnaf, ufak fabrikalar, üreticiler iflasta. Ayakta kalmanın tek şartı çok güçlü olmaktır.

2. Talebe kalitesinde ki artış: Vatandaş, liseyi bitiren talebe, üniversite tercihlerinde İngilizce tedrisatı tercih ediyor. Yani talebenin kaymağı İngilizceye kayıyor. Bu tıpta da böyle. Bugün Boğaziçi üniversitesini tercih eden çocuklar sırf İngilizce eğitim için orayı tercih ediyorlar. Duyduğuma göre İTÜ olmasa Boğaziçi kapanırmış olduğu halde. İsterim ki talebenin kaymağı İTÜ ye gelsin. Hammadde de çok önemli.

3. Emperyalizm bir paranoya. “Yabancı dilde eğitim, emperyalizmin bir hamlesi” fikrinin doğru yanı var elbette. Ama vücut sağlam olursa mikroplar ona bir şey yapamaz. Vücut zayıf olursa en uyduruk bir virüs bile adamı alır götürür bu Dünya’dan. Korkarak yaşamak ölümün yarısıdır. Mikroptan korkarak yaşamaktansa mikroplara karşı güçlü olmayı tercih etmek lazım. Paranoya ile bir yere varılmaz.
Anadolu bu fani Dünya’nın en güzel yeri. Her akıl sahibi bir kerre Dünya haritasına bakınca görür. Biz bu vatanı lafla elde tutamayız. Bugün Abant Yaylalarında çobanlık yapan ,,,,,,,,,,,,, (çobanlığı artık Bolu’lu köylü yapmıyor ve de okuyacağım diyor. Çobanlık göçebe …….lere kaldı) çadırında bile uydu anten ve renkli TV var, ben şahidim. Vatandaşı eski düzende kalmaya, eski sistem eğitimde tutamazsınız. Vatandaş artık yamalı elbise de giymiyor.

4. Öğretim üyeleri de çok iyi İngilizce bilmeli. Mümkün olduğu kadar yabancı hocalar istihdam edilmeli. İTÜ de Horninger, Weireck misali yabancı hocalar ekseriyette bulunmalı. Mevcut hocalarımız yurt dışında uzun süreli ders vermeli, almalı. Bunların maaş, geçim problemi de hiç olmamalı. Maliye ile anlaşmalı ve dış proje ve raporların gelirlerinin en az %70 bu arkadaşlara dağıtılmalı. Bak sen o zaman İTÜ ye. Devlet ve İTÜ biraz kesenin ağzını açmalı ve Dünya’nın en kabadayı hocalarını İTÜ ye getirmeli. O zaman hocaların lisan seviyesi %70 den %95-100 lere çıkabilir.

5. TOEFLE ile talebe alınmalı. Yurt dışında özellikle Amerika da üniversiteye devam edebilmek için TOEFLE dan %80-95 seviyelerinde puan almayan derse devam edemez. İTÜ ye devam için TOEFLE veya emsali bir lisan imtihanını iyi seviyede alan çocuklar girmeli mektebe. Böylece talebe hocanın her dediğini anlayabilir. Bu seviye %70 değil %90-95 lere gelir. Ayrıca, mühendisliğe test ile talebe alınması yanlış ama çaresizlikten ÖSS ye tabi olunuyor. Hiç olmazsa TOEFLE ile bir ölçüde bir ileri seleksiyon yapılmış olunur. TOEFLE çok kaliteli bir imtihan. Sadece test değil. Diksiyon, okuyup anlama v.s. her şeyi imtihan ediyor adamlar. İTÜ idaresi TOEFLE cilerle bir özel anlaşma yaparak onun harcını çok aşağıya indirebilirler. Harç işinin çözümü kolay.

6. Amerika da öğrencinin ekserisi yabancı. Hele lisans üstü talebe çoğu Asyalı. Amerika ya giden yabancı öğrenciler TOEFLE ile derse veya doktoraya devam ediyor ve Dünya’nın en kabadayı araştırmalarını yapıyorlar da neden benim Türk talebelerim yapamasın!!??

7. İTÜ yü Berkeley ayarına çıkarmak için sıçrama yapmak lazım. Yattığın yerde cennet olmaz.

8. Kafayı kuma sokarak “istemezük” demekte bir hayır yoktur. Sürünmekte bir hayır yoktur. Ya Olalım, ya da ölelim. Denize girmeden yüzme öğrenilmez.

9. İlk başta elbette eksikler olacaktır. Ama bunları görmenin yolu buna başlamaktır. Her şeyin bir başı vardır.

10. Ana dilin içine ettiler!!!. Ana dil mi kaldı. Babanın dilini oğlu anlamıyor ki. Ana dilindeki esprilerle meslek öğrenimi daha kolay olacakmış. Bu usulen, şeklen doğru ama esastan yanlış. Hele şimdi Türkçe mahvolmuş. İsim yerine ad, sıfat yerine önad filan yapmışlar. Benim lisede okuyan oğlan var da oradan biliyorum.

11. Sanayi-üniversite işbirliği ile İTÜ yerli ve yabancı talebelerle Dünya’da görülmemiş bir destan yazacaklardır Fatih’leri torunları ile.

12. Duyduğuma göre bizim inşaatçıların ekseriyeti yabancı dilde eğitime hayır diyorlarmış. Bunun pek bir değeri yok. Tarihte nice ekseriyetler çok büyük yanlışlar yapmışlardır.”Heil Hitler” misali. Fikirler içinde bir tane kenara sıkışmış bir daha doğru fikir varsa onu oradan çıkarıp yükseltmekle bugün Japonlar ilerlemişler. Bu durum bizim makinacılarda tersine. Ekseriyet İngilizce eğitime makinacılar sıcak bakıyor.

13. İTÜ idaresini bu cesur davranışından dolayı tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.

14. Bu konuda Sayın Hocamız örnek ilim adamı, örnek insan Prof. Dr. Zekai Celep ne diyor?

15. Sürçü lisan ettikse affola.

Selam ve Sevgilerimle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.